Den polske tidningsvältaren


Det här är min polske vän Pawel (säg "Witaj" till Pawel gott folk).

Pawel är nog den mest feminia pojk jag stött på. Min spanska rumskamrat tog mig en dag i armen, spärrade upp sina redan stora, bruna ögon och frågade mig på sin stapplande engelska: "Does... He... Like... Boys... Or girls?" Fast det där var jag som fixade till hennes grammatik såklart. Hade jag skrivit hela hennes försök att pressa fram en sjuordig mening, så hade det fått bli 7st blogginlägg istället.

Hm. I ett Sverige där inget chockar ingen, vad är journalisterna må tro, drar jag en djup suck inombords. "Afrodites nakenchock!" - var det någon som verkligen läste den artikeln? Förutom 40åriga män som hoppades på gratisporr. Vi har Europride (Hurrah!) vi har Blondinbellas otroligt ointressanta och verklighetslösa, men ändå totala utelämnande om hennes leverne och shoppingberoende, vi har schlagerporr. We've got it all honey, polska bögar chockar inte längre.

FOTBOLLSSTJÄRNAN MALIN PERSSON: MIN FRU FÖDDE VÅRT BARN
...snark... Oj förlåt, jag somnade visst. Var det någon som trodde sig ha världens story? Sorry grabben, men du är 48år försen. Vi såg nakna hippies på -60talet, vi såg det tajta och glada -90talet, och vi såg Jonas Gardell halvnaken med vingar på ryggen.

Jag gillar vår imunitet mot att chockas. Jag gillar att jag stolt kan säga att jag är bisexuell, och jag älskar att jag inte möts av någon reaktion, daltande eller dålig. Men jag hatar, jag absolut hatar, att det inte alltid varit såhär. Att journalister fortfarande tror att HBT-leverne ska sälja fler tidningar än andra rubriker. Att dessa rubriker faktiskt varit kioskvältare.

Grow up, and breath the news of the 21 century.


Kommentarer
Postat av: carl

witaj pawel.

2008-08-24 @ 22:01:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0