If you want to be my lover (ickeåsikter om FRA)

(Jag gömmer mig ifrån FRA. Not)
 
...Så måste du vara beredd på att jag inte kommer vilja synas med dig.

Jag har inte förstått det där, med par som börjar klä sig som varandra. "Hej älskling. Oj nej! Det var ju bara min spegelbild". Sicket världsproblem. Tillbaka till frågan: Varför i helvete bryr vi jordbor oss så jävla mkt om vad vi har i garderoben. Jag är mer intresserad av: ...vad vi gömmer i garderoben.

Tänk om alla var tvungna att gå runt med t-shirtar där det står deras djupaste, mörkaste och mest perversa hemlighet. HInga fler Hagamänn eller Fritzgubbar. Men å andra sidan; Hej FRA multiplicerat med tvåtusen.

FRA. Folk går med i grupper mot lagen - som, om jag får tillägga, inte ens gått i kraft.
Den används alltså inte. På tonårsspråk: CHILLA, VA FAN.

FRA lagen innebär att en specialkår inom polisen ska kunna bugga telefonsamtal mellan vilka som helst, och även kunna läsa våra mail. Jaha. Det är inte direkt som om terrorister kommer skriva: VI BOMBAR T-CENTRALEN KLOCKAN ETT PÅ EFTERMIDDAGEN DEN 25 AUGUSTI, OCH VI HETER ****. Epic fail av staten.

Men ändå. Kids, lugna ner er. Det är inte som om du, en 19årig medelsvensson som jobbar på ICA, kommer bli inkallad på förhör. Som om dom kommer gripa varenda spritlangare dom hör talas om per tonårssamtal. Och även om dom gör det; Jaha. Dumma jävel som langar Polarvodka till 13åriga fjortisar och berättar sitt namn i förhoppning att få ett 4sekunders ligg.

Jag tycker inte att FRA lagens inskaffande är världens mest brilljanta idé som högerblocket har kommit med. Men å andra sidan så är jag en leftie. Men herregud människor: KOM PÅ NGT BÄTTRE SÄTT. Att gå med i facebookgrupper med namnen: "Om FRA lagen införs ska vi börja våra mail med BOMB! istället för hej" - tror ni helt seriöst att Reinfeldt sitter där och ger ett skit för det? "Åh nej, svenska ungdomar som går med i nutida, cyber rebell-grupper!"
 
Puss och kram
mina kära bloggläsare
G E    M I G    E R A    Å S I K T E R !


Kommentarer
Postat av: caaaaarl

mahaha, jag gillar det ;) tycker det är en kul ide me alla das anti FRA grupper ^^ Bomb från usama bin laden!

2008-08-17 @ 17:33:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0