För att fortsätta trenden med menlösa inlägg

Bild från aftonbladet.se, eller Aftonbladets upplaga från i torsdags 11/12.

Kvinnan i mitten, ser ni henne? Det är min farmor. Min förebild.

Att prata om sex är inte längre kontroversiellt, men att prata om sex och politik, om sambandet, är tabu. Big no-no. Vilket är så synd, för allt sex är idag, är politik. Och allt politik är idag, är sex.
Förutom det som jag snart kommer att komma till.

Min farmor. Barbro Westerholm (fp).
(Sjävlklart skulle jag inte skriva om sex och min farmor. Politik, mina damer och herrar, politik!)
Att vara 75år och sitta i Riksdagen, det är beundransvärt. Att sitta i Riksdagen för folkets skull, och inte för sin egen, är bortom alla ord, i det korrupta Sverige som vi lever i idag. Självklart är det svårt för mig att vara objektiv när det gäller att glorifiera min farmor, men jag försöker. Och det spelar ingen roll hur objektiv eller subjektiv jag föröker vara, farmor är ändå underbar.

1994 var farmor med och fick egenom partnerskapslagen - att homosexuella ska få gifta sig/ingå partnerskap i Sverige. Farmor kämpar för invandrares rätt till bra jobb, hon kämpar för utvecklingsstörda, hon kämpar för seniorer och juniorer - hon kämpar för det glömda Sverige.

Nog för att min farmor är med i den högra delen av Sveriges politik, och jag i den vänstra (visserligen är jag inte "med" som i att medverka i ett politiskt ungdomsförbund eller så, men vart mina värderingar ligger) men när det kommer till människorättsfrågor, då är vi väl alla lika.
Farmor kämpar för de saker som jag beundrar och propaganterar för.

Och det är bara några av de få saker som jag älskar henne för.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0