Dåligt vete

Förstummad, blir jag är jag märker hur vissa delar av svenska folket ständigt fördummas.
Hittade en (sd)blogg - jävla skithelvete, bokstavligt talat, fan jävla skithelvete.

SVERIGEDEMOKRATER!
Här kommer en kort text där jag ska visa att det är NI som tar hårt arbetade människors jobb, att det är NI som är opatriotiska och att det är NI som borde fördömmas.

1) "Invadrarna kommer till Sverige och tar våra jobb" - skyll dig själv om du föddes med en silversked i munnen, men satte den i halsen när du kastades ut i Det Verkliga Livet. Självklart anställer en VD någon som är bättre kvalificerad, bättre utbildad, och med egenskaper som ödmjuk, vänlig och positiv - spelar ingen roll om hanhon är ifrån Iran, Danmark, Gambia eller Sverige! Bäst utbildad får jobbet! Och tror du att du alltid kommer få allting på ett silverfat, utan någon som helst ansträgning - ja, då är du tydligen varken ödmjuk eller kvalificerad. Om man inte säker jobbet som programledare såklart, där är stroppighet ett stort plus.

Det är Ni, kära smygrasister, som tar hårt arbetande människors jobb. För trots att jag, lilla obetydliga jag, tycker att bäst kvalificerad borde få jobbet, så funkar inte världen så. Funkar inte Sverige så. Heter du Khanjan Ali, så är inte det lika självklart att du blir anställd som civilekonom, som om du hade hetat Karin Alm - trots att Khanjan är bättre utbildad, villig att börja jobba imorgon, och vänligare inställd.

2) "För ett fritt Sverige"? Hur skulle Sverige bli friare ifall vi slängde ut alla som inte var som oss? Hur fritänkande skulle Sverige då bli? Hur skulle vi kunna röra oss framåt, idémässigt? Aah, där hade vi ett ekvation som ni inte var beredda att lösa. Visste ni att det är arabiska siffror vi använer i Sverige? Hur hade vi kunnat få dem, ifall vi inte haft nya tänkare, nya influenser i lilla, kalla Sverige?

3) Genom att fördömma islam, som exempel, visar ni bara er okunskap på området. Att dra upp citat efter citat ur Koranen, som ska "visa att den muslimska religionen verkligen endast är uppfunnen för att få en ursäkt till att döda folk", visar ännu mer hur lite ni vet om ämnet. Visste ni att koranen endast är giltig som helig skrift, om den är på sitt orginalspråk? Koranen översatt till t.ex. svenska ses som en fritolkning. Ha!

Nej, spetälska Sverigedemokrater, det är inte muslimernas, judarnas, buddhisternas eller någon annan religions fel att Sverige är ett land där folk känner sig otrygga, trots att vi varit oberoende i alla krig sedan prins Karl XIV Johan (även kallad Jean-Baptiste Bernadotte) krigade mot Danmark 1813 (observera att de sistnämnda uppgifterna är inte några som jag forskat fram, så det finns en risk att de är felaktiga. Men det är satanimig länge sedan vi låg i krig).

Det är Ert fel.

Dessutom, ¨på de (sd)bloggar som jag sett hittills, så kan ni inte stava.
"Vete" är ett sädeslag som växer på fält, och inte en modern och korrekt fortkortning av "jag vet inte".


Kommentarer
Postat av: smula

bra!! jag håller verkligen med dig!

2008-12-03 @ 15:21:11
URL: http://smula.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0