I think we're heading for a storm

Jag undrar vad min produktivitet beror på. Jag analyserar, jag funderar, jag driver iväg.

Att överanalysera är att fly från det riktiga problemet

Kanske borde jag någon gång i framtiden bosätta mig i en grotta, bli en eremit. Jag önskar att man kunde få allt funderande, all ångest och överanalyserande överstökat. Inga fler förhållanden som tar slut för att man funderar och vänder på saker ideligen. Inga fler nätter fyllda med tårar och tankar. Jag önskar att det tog slut.

Jag vet att jag ständigt uppmanar mänskligheten (och med "mänskligheten" så menar jag Ni, mina få men älskade bloggläsare) att tänka efter mer. Tänka på viktiga saker. Men idag ändrar jag mig: Snälla vänner, tänk mindre.
Analysering leder till missuppfattningar, missuppfattningar leder till förödelse.

Ibland undrar jag varför jag inte bara går ut genom min dörr och
försvinner in i någon slags evighet. Lever som jag önskar. Kanske är det feghet.
Kanske har jag tänkt tanken för många gånger.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0