Får får får?

Vad jobbar/jobbade era föräldrar med? Mamma är marknaschef och pappa livvakt. Kommer jag bli som dem?

Vid 3års ålder tror du att du vet vad du ska bli när du blir "stor".
Du ska bli prinsessa. Eller i mitt fall, ganska diffust: Chef.
Vid 6års ålder vet du vad du ska bli när du blir "stor".
Större.
Vid 11års ålder vet du vad du ska bli.

Popartist/kändis.

Vid 16års ålder har du ingen jävla aning om vad du ska bli.
Vid 15/16års ålder söker du till gymnasiet, och det har underteckad, jag, gjort. Är du smart, eller på något sätt bryr dig om vad släkten ska tycka och tänka, så söker du natur eller samhälle. I mitt fall så har jag pappas familj, akademiker thru and thru, och mammas familj, uppväxta och bosatta på Lidingö. Själv flydde jag Ön (som Lidingö så beskrivande kallas av bosatta. "Ön". Som om det var hela världen) vid 11års ålder, genom att börja i Nacka Musikklasser.

Nu, 5år senare, är jag fortfarande på 'flykt'. Från vad har jag ingen aning, från mina föräldrars öden kanske.
Inte för att det är något fel på dom, men
jag känner väl som resten av alla tonåringar, att jag vill definiera mig själv som individ.

Jag ska i höst börja på Södra Latins dramalinje.
När mormor fick reda på det, fnös hon och sa "Ja, det här håller väl inte i sig så länge". Tack för förtroendet. Är det en så omöjlig dröm? Och i så fall: Varför spräcker du den?

Vid 16års ålder har jag ingen aning vad jag vill bli när jag blir "stor". När jag är 36år tror jag inte heller att jag kommer veta vad jag vill bli när jag blir "stor". Stor, större, störst. Jag tar en dag i taget, lever för det jag tycker är kul nu. Självklart håller jag ett öga framåt, och ett i backspegeln. Bara för att jag lever för stunden, betyder inte att jag skaffar mig en Musse Pigg goes Hawaii-tatuering för att jag tycker att det är snyggt nu.


Får får får?
Nej, får får inte får. Får får lamm.

Kommer jag någonsin veta vad jag vill bli när jag blir stor, större, störst?
Och om inte; Spelar det någon roll? I'm alive, aren't I?

 
R E F L E K T E R A    M E R A
...och tippsa gärna era vänner om min blogg.
Om ni tycker att jag skriver ngt vettigt dvs.

Kommentarer
Postat av: smula

men det är ju självklart! om du vill hålla på med musik så ska du ju det!

när jag sökte till omvårdnadsgymnasiet var det inte heller för att "gå i någons fotspår"... Ingen i min släkt, varken på mammas eller pappas sida, har jobbat inom vården! men jag fortsatte... och är överlycklig för det!

kram!

2008-07-25 @ 15:17:57
URL: http://smula.blogg.se/
Postat av: smula

just det... du frågade ju vad föräldrarna jobbade med... min pappa var företagsekonom, lärare och journalist, min mamma är grafiker... o min lillasyster är florist!

2008-07-25 @ 15:19:33
URL: http://smula.blogg.se/
Postat av: Erik

nawwww, i must say sophia, i have never seen you in that context before =P you and two sheep, thats so cute ^^

2008-07-30 @ 17:11:19
URL: http://cottagecheese.blogg.se/
Postat av: elle

du skriver vettigt

2008-07-30 @ 19:28:36
URL: http://typisktelle.blogg.se/
Postat av: Erik

och du sophia, din mormor må vara lite ute där med complimanger men jag vet helt säkert att du kommer bli nåt stort, det menar jag =). the world dont know whats coming

2008-08-09 @ 02:06:44
URL: http://cottagecheese.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0