Ingen logik, nehepp

Halloj allihopa!

Jag befinner mig i Skottland, ska testa att skriva denna text utan alfabetets sista krumelurer (eftersom dessa inte existerar i det brittiska alfabetet).
Att vara i Skottland
kan liknas med en snabbvisit i Alice i Underlandet - ingen logik, och kaniner som hoppar i och ut ur bild. Kaniner, golfspelande alkoholister och dennasatansdimma som har lagt sig likt en kudde ovan staden. (Haha, det rullar ju ganska bra, att inte skriva med alfabetets sista... Saker. Ni vet) Familjen jag bor hos verkar vara trevliga - och jag skriver "verkar" eftersom jag inte har ngn aning om hur saker och ting kommer se ut imorgon. Jag har trillat ner i kanintunneln. Spader Dam driver skolan som jag studerar vid, Hamilton School of English - och hennes namn, vilseledande nog, Mrs. Darling. Min professor, trevlig man vid namn Allan (inte svensk) - jag kan lugnt skriva att han verkar vara min skyddande kanin. Som leder mig ngrlunda i icke-fel riktning. (Snyggt va? Kunde ju inte skriva... Ni vet, motsatsen till fel). Eller kanske ska jag beskriva honom som en av dom golfbollsstora djuren, som i slutet av Alice i Underlandet, leder henne tillbaka till Verkligheten.

Hoppas ni fattar, det kanske verkar enkelt att skriva utan alfabetets sista bok-you-know-what, men ni har isf FEL.

Jag, ganska dock-lik tycker jag iaf. Bilden togs vid balen i slutet av terminen.

Kommentarer
Postat av: smula

häftigt med skottland! det ska ju vara väldigt vackert...



va söt du är på bilden!

2008-07-31 @ 09:11:36
URL: http://smula.blogg.se/
Postat av: elle

söta

2008-08-01 @ 22:40:55
URL: http://typisktelle.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0