Slinka



Titta, jag kan också vara en
mediahora!

Jag vet inte varför jag tycker att det är ett så fantastiskt roligt ord. Mediahora alltså. Kanske är det innebörden. Att du säljer dig till media, för lite uppmärksamhet. Bekräftelse. Ett bra exempel på en mediahora är... Herregud, var ska jag börja? Samtliga deltagare ur valfri dokusåpa. Det är ett roligt ord i alla fall. Mediahora.

Hur mycket bekräftelse vi behöver syns ganska tidigt i åldrarna. Fjortisarna som börjar röka när dom går i femman (
Om någon förälder till ett barn som går i Torsviks skola på Lidingö, råkar läsa det här så har jag information till er; Aha, mhm. Era barn röker antagligen. Inte alla, men många. Jag går inte i denna skola själv, men när man åker förbi den i stort sett 365dagar om året så har man sett det mesta av vad ungdomar är kapabla till) kommer förhoppningsvis kunna titta tillbaka till den period som dom genomgår nu, med skeptis i framtiden. Förhoppningsvis. Eller så kommer dom bli mediahoror.

Missuppfatta inte; Jag är inte fördömmande. Jag ser inte ner på någon. (Men att jag ens behöver skriva det, betyder kanske att jag gör det. Men jag gör det inte med mening! Förlåt!) Jag har också varit en mediahora. I mina yngre dagar.

Vad jag försöker fråga är väl:
Varför är vi så beroende av bekräftelse?
Men vad jag samtidigt försöker säga är: Det är OK. Vi är alla beroende av bekräftelse någon gång. Att inte ha betett sig dumt är att missa en viktig del i utvecklingen. Men snälla, snälla skada ingen annan när ni rusar fram.

Och om ni osjälvständiga lortar tar er in i min TV apparat på bästa sändningstid - då jävlar. Då jävlar, mediahoror.

Det här är nog det första inlägget då jag knappt själv förstår vad jag försöker säga.
Snälla förklara för mig vad jag menar. Jag är så trött.


Kommentarer
Postat av: smula

du är jättesöt! lite lagom cool me gitarr o så... ;)

ha de så bra!

//smula

2008-06-14 @ 19:54:33
URL: http://smula.blogg.se/
Postat av: Lollo

Jag älskar din blogg.

Du skriver underbart, befriande, och .. du förstår.

Du skriver som jag egentligen vill göra när jag skriver i min blogg, fast jag orkar aldrig och så blir den ett tråkigt pladder om allt som ingen är intresserad av.

Men jag älskar dig.

Puss

2008-06-25 @ 00:10:21
URL: http://lifeoflowlow.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0