Don't think twice, it's awright (Åh, vämjelse)

Är den bästa låten som någonsin skrivits.

Jag vet inte varför jag vill berätta det för Er nu - det bara hände sig så att jag kände för att förkunna det. För Er, för media, för världen. För det är i den ordningen som det kommer, eller hur?

Ni som bor i i-land (jag bor ju också där, så det blir väl "vi") bestämmer vilken media ni ska lita på - om ni ska lita på ngn överhuvudtaget. Ni bestämmer vad som är intressant, vad som ska sändas, endast genom att välja vilket program som ni ska titta på.

Ni/Vi ger makt till media.

Media väljer bort ointressanta nyheter - som illegal organtransplantation i Thailand (man vill ju inte minska strömmen av turister) och hur kyrkogårdar i Sverige vanhedar liken och kistorna (fast nu tog ju Uppdrag Granskning upp det. Bra där Janne Josefsson och crew) o.s.v. Ointressanta nyheter.

Vi ger makt till media.
Media bestämmer hur världen ska se ut.




Shitty, Shitty, Bang Bang.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0