Grisar, svin, amfetamin! (Vad är fyllekorrekt? Östermalm? Yxlan?)

På senaste festen jag var på (ute i landsbyggden, Yxlan, grannön till mitt hem Furusund) träffade jag några finfina lantisar. Och jag säger "lantisar" med så mycket kärlek i rösten - Ert slang, Er dialekt och Erat sätt att vara är helt... Underbart oförstört. 

I en blåklädd vinylsoffa träffade jag en ung, arbetslös gymnasieavhoppande kille vid namn Linus (ingen chans att han någonsin kommer läsa den här bloggen, så jag kan lika gärna hänga ut honom. FÖRLÅT IAF, STÄM MIG INTE) Linus vän kidnappade min upptagne vän Carro tidigt under kvällen, och dom strulade runt lite, såsom tonåringar tenderar att göra på fyllan. No regrett the day after, cos no one will remember the other ones face. Även om Carro är en sådan som inte kan se när en kille bara är ute efter sex, och inte alls är k är och menar allt det där sweet-talket som han spottar ur sig. Inövat, bortrövad.

Tillbaka till Linus. Trevlig pojk. Jag skämtade per sms om att jag gick på gatan, och oh nej, hoppsan, det där var ju alldeles för grovt att skämta om! Han: Nej, haha, jag gillar också grova saker! Jag: Haha, vad bra! Då kan vi vara grova tillsammans! ...och dom skämten ledde vidare till skämt om S&M sex, swingersklubbar och så vidare. Men så släpper jag bomben; Jag har pojkvän, så du fattar att allt vi bara skämtar, eller hur? Han: Tystnad, tystnad, tystnad. Efter ett tag: Jaha, okej, vad åt du till middag?
                                                                                                  Jag andas ut. Även ifall han bara var ute efter sex i början, så var det inte allt. Han kom tillbaka, trots ett nederlag på slagfältet.

Annat var det på Östermalmsfesten. Jag: Jag har pojkvän! (dunkdunkdunk musik) Danskillen: Vad sa du? (dunkdunkdunk tss tss dunk) Jag: Jag sa, jag har pojkvän!! (dunkdunk tss dunkdunk tss) Danskillen: VAD SA DU? (DUNKDUNK TSS DUNKDUNK TSS - danskillen lägger händerna på min rumpa) Jag; JAG SA: JAG HAR POJKVÄN SÅ HÅLL DINA HÄNDER BORTA! (DUNK DUNK DUNK TSS TSS TSS DUNK DUNK) Danskillen: SKIT I HONOM! (lutar sig framåt och försöker kyssa mitt... Bröst. Jag: Slår mig loss. DUNK DUNK DUNK DUNK)

Svin, grisar! Och beroendeframkallande. Hell Yxlan, där folk är fyllekorrekta! Men festar med öl och importerad starksprit, vilket känns lite töntigt. Väldigt töntigt. Tacka vet jag söder. Anyway. Fyllekorrekthet.
image12

Fyllekorrekthet?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0