Sådär i sista minuten renoverar jag och dansar vals med kvinnan på 112

Håller på att renovera det nya hus som jag ska flytta in i - satan vad fint det kommer bli! (Bifogar bilder senare, när jag kommit hem) Tänkte bara att jag ville dela denna underbara känsla av att flytta ut med alla intresserade.

Huset jag ska flytta in i är 40m2 - varav huvudrummet, där matrum, vardagsrum och sovrum är, är 26m2 + hall på 4m2. Igår la vi nytt golv och målade om. Nya möbler inandlas i de kommande veckorna:)

Igår var jag och min vapendragare (här ute på landet) Carro på en lantisfest på Yxlan (nej, det är inget 'd' i slutet av det namnet) där folk pratar med glödande ögon om att dom faktiskt har kompisar som bor i Stockholm. Oh my god. Till det så lyssnar dom på Cascada, och annan underbar musik a la -01, som senast. Wünderbar, ja? 3.5% öl blandas med importerad vodka och Trocadero. Whoppa, vem var det som beställde en fjortisfylla?


Vi tog 01.08 färjan hem, vinkade glatt till alla bilar som åkte av den. Skämtade med färjegubbarna om att jag skulle simma över, och kvällen avslutades med en inte så stilla vals på däck. Som fick som efterskall att vi låg och asgarvade på det kalla metallgolvet.

Sen, väl i land, hjälpte vi 112 att släcka en brand i en sopptunna. Väldigt dramatiskt. NOT! det rök och osade, och Carro doppade en vante i en vattenpöl, som vi sedan kramade ur i sopptunnan. YUMMI YUMMI, I'VE GOT A LOVE SMELL SURROUNDING ME. Inget rimm. Det blir det till jul.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0