Shitty Shitty Bang Bang

Förlåt alla trogna icke-existerande läsare! (För jag tror seriöst inte att ngn följer denna blogg troget) Förlåt att jag inte rapporterat om mina tankar på senaste.
Jag skulle vilja köra med ursäkten: Jag har helt enkelt inte tänkt på något speciellt på senaste - men det är en lögn. I "Utkast" på min blogg ligger det 5 halvfärdiga blogginlägg och väntar. I natt gick jag upp klockan 23:30 med världens novellidé som jag plitade ner i Microsoft Word på 30min, och som jag tänkte publicera här, men...

Jag orkar inte.

När alla har fått energi av den lätta vårluften, de "friska vindarna från norr" (som min vän Carl skrev på franska nationella) och den väldigt, väldigt ljusa solen, så går jag och deppar. Eller nej, deppar gör jag verkligen inte, men jag har känt mig lite hängig på sistone.

Men! Så kom jag på ett underbart tipps som farmor gav mig för ett tag sedan.

"En gång för inte så längesedan hade Farmor varit och besökt Göteborg, för att föreläsa lite om Folkpartiet. Jag vill dra mig till minnes att det var val då, och hon samlade röster till Riksdan. Alltså var det varm sommar, med ångande trottoarer (trottoarerna ångar alltid i Gtb) och svettiga, stressade väljare. Farmors besök gick bra, och hon satte sig på ett übersnabbt tåg tillbaka till Sthlm. Väl avstigen på Centralen inser Farmor att - ve och fasa! - hon inte orkar ta ett steg till. Men trots sin trötthet släpade sig Farmor - eftersom hon är en sådan superfarmor, och eftersom det är de enda sättet att driva den här tillsynes meningslösa berättelsen framåt - ut på Drottninggatan och in på Åhléns. Och vad gjorde hon för att boosta upp humöret? Jo, hon köpte det finaste och dyraste hon kunde hitta där inne. En rosa kavaj. Humöret boostat, farmor glad, folkpartiet in i regeringen... Även ifall jag tvivlar på att det hade med den rosa kavajen att göra."

...Slutet gott, allting gott. (Och visst var det en spännande historia?)

Så jag följde Farmors råd - på pappas uppmanan för en gångs skull, halleluja! - och gick in på Urban Outfitters. Köpte mig själv en kjol.

Humöret boostat, Sophia glad, och förväntar sig komma in i regeringen inom några månader.

Bifogar en bild på mig själv där det ser ut som om jag petar mig i näsan. Det gör jag inte. Jag annonserar bara ut för omvärlden att ölen är slut. Party hemma hos mig, förra helgen med styvbrodern. Fast jag drog ganska tidigt till pojkvännen min, så det blev inte så mkt party. Men tillräckligt för att en sån här bild skulle tas. Iaf.
image17

Kommentarer
Postat av: --

haha, vad söt du är.
extremt intressant historia by the way!! haha;)

2008-05-30 @ 21:40:22
Postat av: --

haha, vad söt du är.
extremt intressant historia by the way!! haha;)

2008-05-30 @ 21:40:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0