Jag säger nej!

I morse fick min mamma en idiotisk film på sin mail, en film som spelade upp elfte september-dåden, ett telefonsamtal med en kvinna som var innuti World Trade Center - gick sedan vidare till fria översättningar av Koranen och en predikan med en vilt gestikulerande muslimsk predikant.

Mina vänner, det är sådana här urbota dumma filmer som föder främlingsfientlighet!

Den här filmen är gjord av rädda, obildade människor.
Syftet med filmen är att göra oss rädda, göra oss misstänksamma inför alla muslimer, titta oss över axeln närhelst vi går in i ett invandrartätt område! Vad är det här, vad är det för sjuk värld vi lever i?

För det som vi kristna, blekfeta människor här i Norden (för det är här främlingsfientligheten frodas. Verkar det som. Jävla Sverigedemokrater!) ofta glömmer är att i USA, stackars stackars land som har blivit så påfrestade av dumma dumma muslimer (jag ber er; snälla förstå att föregående mening ska läsas med ironi) - i USA bor det tusentals med fanatiska, och o så kristna galningar.

Det finns fanatiker inom alla religioner, men det är så lätt att glömma, när vi är så lättmanipulerade. Okunskap och ren dumhet verkar smitta över landsgränserna. Media fales once again. Den fanatiska kristna högern är inte hälften så intressant som Usama bin Ladins brorsons bästa väns mammas "Den lilla kemisten"-låda som hon fick när hon var fyra år gammal. Ah! Terror! Ah!

Jag gråter när jag skriver det här inlägget - jag gråter floder. För fyfan, vad är det för jävla helvete vi lever i?

Och får jag dra upp Andra Världskriget i det här? Om vi nu misstror alla muslimer, för att fyra eller sex sytycken satt och styrde de flygplan som flög in i World Trade Center - borde vi då inte misstro alla tysklandsfödda, alla svenskar (för ja, vi var nazivänliga. "Neutrala"? Vi lät tyska tåg, fulla med vapen och gas, färdas genom Sverige! Vi lät dem bryta kol ur våra kolgruvor! Och när kriget var över, vad sa vi då? Nej, vi var neutrala. Att vi var omringade, kommunister i Finland och Nazister i Norge - betyder det att vi måste lägga oss raklånga för minsta vink från någon av sidorna? Mesar.), alla japaner, alla italienare - ska vi misstro alla med blond hår och blåa ögon, alla som 1939 kunde passa in under beteckningen "arier" - ska vi misstro alla dessa? Bara för att det för 60år sedan var en liten man, men en trimmad mustach som sa att "arier" var mer värda än någon annan?

Vi lever i en skitvärld, det är den bittra sanningen. Vi älskar att vara islamofobiska.

Burmese Muslim girl
Vem ska man misstro och på vilka grunder?
Eller kan man vara så pass open-minded att man inte dömmer en hund efter håren?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0