Killing me softly

Sitter i skolan.
Dör lite.

Jag orkar inte med lärare som ändrar sin åsikt efter vind och våg. Efter the mainstream. Detta är inte att outa Ullan (pseudonym) på något sätt, men kvinnan kan inte stå för någonting. Visst att de flesta ungdomar funkar på det sättet, ögontjänare och hycklare, men när en historialärare på 35-43år inte kan bestämma sig för om det var Platon eller Dante som skrev Den Gudomliga Komedin (som exempel. Detta är i och för sig inte en av de punkter som hon har svårt att bestämma sig för, men jag kom inte på något bättre) då är det något fel i världsordningen.

Det är ju underbart att lärare blir influerade av sina elevers åsikter, det är ju därför många blir lärare, för att få nya synvinklar, lära sig något nytt, men... (Jag borde lära mig hur man inte lägger in 200st kommatecken i en mening)
Hur ska vi lära oss, om inte de vet?

Vore inte världen så mycket bättre om jag vore diktator?
Människan som grupp verkar ändå aldrig lära av sina misstag.
Idag är jag en bitter, pensionerad kulturtant igen.


Kommentarer
Postat av: caaaaaaaaaal

meeeep. jag lyckas alltid komma in här förr eller senare ^^ Mais c'est bon :)

skönt med lärare som bara håller med en jueeh, mainstream mvg ftw :P

föresten så måste vi ses snart. pössorkaaaan

2008-11-11 @ 23:31:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0