Om jag nu är tvungen

Så tänker jag  posta iväg ett hundra procent onödigt inlägg.

Vore det inte härligare med sommar? Vore det inte härligare att sitta i en park och äta picnic?
Vore det inte härligare med solsken och brunbrända ben, kasta kula på skolgården och Ted?

Vore det inte härligare om jag slutade älta saker? Ha. Nej, det är mycket roligare såhär.

På vintern har svenskar en tendens att fly söder ut, precis som fåglarna. Om det är vår djuriska instinkt som sitter kvar sedan dess att vi drog oss fram med lika långa armar och ben, eller om det är alkoholen och halvnakna/halvt påklädda (optimist eller pessimist? Jag vet inte vilken som är vilken i detta fall) som lockar - helst i kombination.

Jag har inget emot Sverige på vintern - du får en anledning att krypa upp med din käresta i en varm soffa och dricka te - eller som i mitt urtrista singelfall (kan man kalla sig singel som 16åring? Det är inte direkt som om det betyder ngt - även ifall min moster träffade sin exman när hon var 14år, och sedan var de gifta i 45år. Men ändå. De skiljdes ju tillslut) - krypa upp med Hjalmar Söderberg eller Moshin Hamid. Lite kallt kanske, man får ett och annat paper-cut, men i övrigt så är det både mysigt och sexigt. Om man tänder på paper-cuts, det vill säga.

Igår kom jag och William på min drömkille: Han hade skägg och hatt, och var en liten kulturgubbe. Hans manchesterbyxor matchade inte hans tweedkavaj och han hette Karl, såg lite judisk ut och var från Ryssland.
Haha, sexigt!


Kommentarer
Postat av: smula

jodå... vintern kan vara mysig... om det kom SNÖ! regn är bara för trååkigt! just nu läängtar jag efter att kunna ligga ute på vår gräsmatta i solen med en bra bok o kent på högsta volym.



trevlig helg!



kram//smula

2008-11-14 @ 23:16:01
URL: http://smula.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0