For good and for bad


Saker som är självklara för dig, är inte självklara för din granne. Jag är uppfostrad strikt, med bra bordskick och så Ni:ar jag äldre personer. Slå den du! Välkommen till mitt 1920tals liv. Det, blandat med vintage-kläder, och jag kommer bli självaste Jane Eyre. (Nej nej nej nej - ångesten kommer tillbaka. Kostymfilmer är inte min grej, inte hela "Var hälsad, jag lever på 1800talet, och nu skola jag promenera nerför flodens djupa tankegång")

Nåväl. Det trodde ni inte om mig va?

Defekter - defekter är sexiga. För det är till en större del defekterna som skiljer oss så mycket från mängden. Du kan knappast gått igenom samma sak som jag har gått igenom - men säkerligen har du gått igenom andra saker, som jag inte har en aning om hur och vad det är.

Tänk på oss som vintage-kläder (Oh, så "dagens outfit") med en historia, och när vi väl lämnas vidare så är det med största kärlek, och förhoppningar om att nästa vän kommer älska oss dubbelt så mycket som den tidigare. Love is in the air, honey.

Men vi är ändå lika värda - I can't push this point too hard - för fanimig om U.S.A.'s president George W. Bush skulle vara mer värd än ett västafrikanskt barn. Varken privat eller för samhället.

Du är inte värd mer än någon annan
Samtidigt som du är värd hela världen

Kommentarer
Postat av: Mickis

Skitbra blogg, du skriver assnyggt!

2008-09-10 @ 11:11:13
Postat av: smula

de sista meningarna... wow... så tänkvärt!



kram/smula

2008-09-11 @ 22:39:27
URL: http://smula.blogg.se/
Postat av: elle

du skirver... bra

2008-09-13 @ 17:09:29
URL: http://typisktelle.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0