Hjärta vs. Smärta (hjärna)

Tänker du med hjärnan eller hjärtat? Kanske både och?

Av hjärnans fulla kapacitet använder vi drygt 4%. Och varje dag stoppar vi i oss mer och mer onyttigt fett, som lägger sig som ett pansar runt våra tickande, livsfyllda hjärtan. Kan det vara därför vi är så distanserade från allt som är för mjukt och älskvärt för att tränga igenom vårt fett-pansar?

Tänker du med hjärtat tycker folk att du är naiv.
A) "Mat åt alla hungriga, vi löser det genom att spara in pengar på mindre bilkörande!"
B) "Men..! Du måste ju själv fatta att det inte funkar. Ska du tvinga en hel nation att inte köra bil? Sätta upp gränser, vilka som får och vilka som inte får? Så funkar inte världen!"

Person A tänker med hjärtat
Person B tänker med hjärnan

Det är inget fel på att tänka med hjärtat. Det är bättre att tänka med hjärtat än med hjärnan. Det gör inte lika ont, och oftast är folk som tänker med hjärtat mer realistiska och verklighetsförankrade än folk som tänker med hjärnan, då hjärt-personer ser möjligheter, där hjärn-personer ser ett hinder. Jag älskar människor som tänker med hjärtat, de är generellt mer vänliga och klokare än folk som tänker med hjärnan.

Att tänka med hjärnan är tråkigt, och det gör ont. När du TROR att du inser att något är omöjligt, bryr du dig inte om att faktiskt känna efter: Är det trots allt värt att försöka? Kan det fungera? Och om det inte fungerar, är det så hemskt? Det gör så ont, så ont ont ont, när du tror att du kommit på något ogenomförbart. Är det så, så är det så.

Vi behöver fler politiker i den svenska regeringen som tänker med hjärtat. Jag skulle vilja säga att en politiker som Gudrun Schyman tänker med både hjärta och hjärna. Säga vad man vill om hennes politik, men det är min åsikt om henne som politiker. Barbro Westerholm (fp) är en annan politiker som tänker med hjärta och hjärna.

Jag måste tyvärr säga att jag tänker med hjärnan, vilket är inkapslande och 96% midre effektivt än att tänka med hjärtat. Min vän Rebecka, som jag precis träffade i Centrum, är en typisk person som tänker med hjärtat.
YOU GO GALFRIEND, in i regeringen med dig!

Kommentarer
Postat av: BX

Love you

2008-09-07 @ 14:09:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0