Ålderskonspirationen bakom CSN

Sanningen bakom studentens bibel och vägledare, CSN-kortet, är allt annat än ljuv. CSN bryr sig inte om studenternas ekonomi, världsekonomin skulle inte ta skada ifall 2000svenska ungdomar slutade shoppa strumpbyxor från nelly.com (Blondinbella sjukliga shoppingeberonde skulle täcka upp den förlorade kostnaden iaf).

CSN's syfte och mål är att få oss unga människor att inse hur nyckfullt och snabbt våra liv är. Hur gamla vi håller på att bli.
Hur snabbt livet susar förbi, och när vi äntligen tror att vi fått fatt på det, så glider det undan igen - dolt av en hög med att göra-listor och alltför lite tid.

Och den där vinstgrejen; Nu kan du vinna en New York-resa/ 8 200paket nudlar/2 000musiknedladdningar/en termins studielån för 24 600kr... Fail. Enda anledningen till att de annonserar ut denna vinstchans (fast den finns ju inte på riktigt, det är bara en del av denna onda konspiration) är för att vi ska se alla chanser i livet som vi går misste om. Jag hade kunnat flyga till New York, jag hade kunnat leva ett bohemiskt studentliv, jag hade kunnat plugga och bli något... Men nej. Det fanns inte tid. Men däremot fanns CSN där, just to rub it in my face.

Jag panikar inför framtiden. Jag vill inte växa upp!

Jag för dryga 1,5år sedan - snäll och stillasittande. Typ.

Jag idag. Visserligen en godisklubbpinne (hihi) - but you get the picture.
VAD HÄNDE?

Kommentarer
Postat av: matilda

hihi fast du var inte så oskyldig då heller...

2008-10-06 @ 08:50:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0