Ultima ratio

Efter många diskussioner ang. om människans liv styrs av ödet eller slumpen, publicerar jag nu mitt ultima ratio - mitt sista argument. Detta diskuterades fram tidigt igår morse (läs: klocken 11:20 på dagen) med min vän William.

Tänkt att universum är en stor bassäng, som vi ska fylla med vatten. Alla dessa små H2O molekyler är vi, 6,6 miljarder människor som bor på Jorden. För att inte glömma alla djur och naturunder, som också har ett syfte med livet. Allt levande vars liv (för träd har också ett liv) är påväg någonstans, har en liten H2O molekyl som symboliserar deras väsen och detta "öde". För en endaste liten molkeyl är ju denna bassäng gigantisk, men om man börjar fylla... Ja, det kommer ju inte få plats!


Förstår ni? Det kan inte finnas något sådant som ett öde, för det skulle inte få plats i Universum! Precis som Universum inte skulle kunna vara oändligt, but don't get me started där, för jag kan hålla på i timmar och diskutera Universum och dess omöjliga existens.

Nu ger jag upp diskussionen, kommer någon på fler argument ang. öden, så vinner ni.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0