Jag vet inte vad jag ska döpa det här inlägget till.

For sale:
Children's shoes
Never worn

/Heminway

Är inte det en av de mest levande och välskrivna historier som ni någonsin läst?
Jag förstår er fullt om ni svarar nej, det är trots allt bara sex ord. Men det är sex ord av smärta, av historia och av kärlek. Och framför allt så är det sex ord av kärlek, och tusen oskrivna ord av ord som jag inte tror att man uppfunnit än.

Jag uppskattar det osagda ordet mer än det sagda. Samtidigt som jag tror att några av mina tidigare förhållanden (kan man kalla det för förhållanden när man är 16år? Barnromanser snarare. Det är ju inte som om det skulle hålla i verkliga livet. Satans fantasivärld skolan är.) har tagit slut alldeles för abrupt och tidigt, bara för att jag inte kunde höra de osagda orden.

En kram kan vara ett jag älskar dig. Ett uteblivet sms kan vara en annans ångestfyllda kväll, "Vad ska jag skriva? Jag vill inte shabbla bort det!". Eller kanske ett bevis på att hon/han tänker på dig, och litar på att du förstår det. En puss på kinden kan vara tusen tankar som virvlar runt, alla som har med dig att göra.

Och ett hejdå kan vara ett hejdå, jag låter dig gå.

Tystnad.
Tagning.


Kommentarer
Postat av: smula

visst är den underbar, hemingways lilla novell! i kommunen där jag bor har stadsbiblioteket en tävling, där man just ska skriva en novell på sex ord.

yep. jag har skickat in.



kraam!

2008-09-07 @ 17:22:26
URL: http://smula.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0