It's a silent crowd, my lovers

Här är jag någon annan. Här lever jag under namnet Sophia, som är egentaget på det sättet att jag inte kunde, eller hade fantasi nog, att komma på en pseudonym. Jag må vara döpt till samma namn, men på denna webblog har det en helt annan innebörd. Här är jag en tagen karaktär, här är jag en annan person. Här och inför er är jag naken. Mina fingrar spelar över tangentbordets knappar, och det är jag som styr takten.

Här är jag allt som jag någonsin velat vara, och allt jag skulle vilja bli. Här är jag inte Sophia. Här är jag Mig. Jag är världsomfattande, för mina skildringar av världen sträcker sig inte utöver min egna värld, därför är jag Allt och Inget här.

Jag är Allt här, för här är jag religionen. Här är jag politiken och här är jag maten, husrummet och sjukdomarna.
Samtidigt är jag också Inget här, för emedan jag lever stilla och rofyllt i min värld, pågår världen utanför att diskutera med sig själv om jag och min värld verkligen ska fortsätta med sin resultatlösa existens.
Ingen hjälper den min värld, förutom världaltet.
        Här är jag Ingenting, för vad vore min värld, utan Verkligheten? Jag är på inget sätt upphovsman till min värld, och jag är inte säker på vem som egentligen är det. Någon gång i tidernas begynnelse föddes någon som skulle komma att bli min urfader, och miljontals år senare föddes jag. 44h av förlossning, och före dess en herrejävlans massa år.

Jag är Allt och Intet, och det är precis så jag vill ha det.
Där ute i Verkligheten är jag Mellan och Lite. Åh, så trisst och lagom.

Därför ber jag Er nu, moder och fader, att sluta läsa min webblog. Det här är min värld, sluta att analysera och förstöra den. Den är skapad för mig och för mina vänner Främlingarna, en sympatisk samling med vänner som inte gör mig förnär med kommentarer eller efterdyningar. Jag älskar dem, de är min stumma publik. Ni pratar under min föreställning, men det gör inte att jag älskar er mindre för det. Jag endast ber er att sluta läsa min webblog. Av ärliga och praktiska skäl flyttar jag den inte till annan domän, utan ger er en chans att helt enkelt sluta.

Tack Minda för bilden

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0