Chai


Det vad en gång en flicka, som visste mycket litet om Världen Utanför.
Nu har den flickan växt upp, som straff för alla obegåvade val och gem-
ena handlingar som hon begått.


vuxen1 stor, fullvuxen, myndig, fullväxt; könsmogen, adult 2 mogen, lämpad, skickad, mäktig, kvalificerad för


Lögnerna sprids på Intranätet.
Synonymer till vuxen finns inte i en fin dams (jag) vokabulär.
Jag vill aldrig bli... Det.

Men, till skillnad från George W Bush (en parallell utan någon egentlig anledning), tar jag itu med mina rädslor dagligen. Jag är så förbannat rädd för att bli vuxen, växa upp, lämna barndomens naivitet och känsla av absolut omnipotens bakom mig, men jag vaknar varje morgon med känslan av att jag tar mig lite längre ifrån den dagen då min rädsla föddes.
Det känns... Det rullar på fint.
Dessutom är det ju inget oskyldigt land långt bort i öst som blir fördärvat. Ingen som dör. Förutom en liten flicka, bortglömd någonstans långt bak i hjärnbanken. Lämnad åt sitt öde att aldrig ens få chansen att växa upp, aldrig få chansen att komma ut i samhället. Lämnad för att bli bortglömd.
Hur kan jag annars kunna bli stor, fullvuxen, myndig, fullväxt, könsmogen, adult?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0