Jag behöver mer substans i vardagen

Rast.

Tuggmotstånd. Jag behöver någon eller något av betydelse. Södra Latin kanske är något av betydelse, men inte för mig. Inte just nu. Men jag har inte heller hittat mig själv, hittat mitt syfte. Och det var väl det jag hoppades på, här på Södra. Kanske hade jag för höga förhoppningar. När drömmen blir verklighet, förlorar den sin ljuva smak av verklighetsflykt. Kanske skrev jag min egen dom. Kanske var det jag som gillrade fällan, klev i den, och ser nu tillbaka på det hela som ett brott. Kanske är det jag som är brottsligen i jakten på mig själv.

Södra Latin kommer att sluka oss alla. Man kan kämpa emot, och man kan kapitulera.
Jag håller fortfarande på att förhandla mig fram till ett beslut med mig själv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0