Satkärring

Jag ber så mycket om ursäkt att jag inte skrivit på ett ganska bra tag, men jag har börjat författa en bok. Jag har köpt en alldeles sublim svart, enkel anteckningsbok som jag har börjat nedteckna mina tankar och teser i. Detta tar mycket av min tid, och dessutom så känner jag sällen för att återupprepa mig i bloggen genom att kopiera det jag skrivit i boken.

Därav min oproduktiva period här i bloggen.

För att tända gnistan ska jag ta upp mitt nya hatobjekt. Något som är så nedrigt, så plågsamt pinsamt för både de som är inblandade i smörjan, och vi som står utanför och måste se deras moraliska förfall.
Och vet ni vad som har tagit sig in på en delad tredjeplats på Sophias Lista Över Sakfrågor Som Hon Skulle Vilja Kalla Vid Namn Som Inte Passar En Belevad Blogg Som Denna? (Förkortning: S.L.Ö.S.S.H.S.V.K.V.N.S.I.P.E.B.B.S.D.)

(1a plats: Sverigedemokrater. 2a plats: Trettonåriga tjejer. Tredelad 3e plats: Superfeminister/Mansgrisar som mannen som ägde Furusunds Värdshus)

TV3's nya kampanj. Deras nya programidé.
För en snyggare TV.

Vad är det för programidé? Efter all kamp att göra kvinnor och män jämställda, skickar TV3 ut en idé som går ut på att reservera en hel kanal till att visa upp snygga, "hunkiga" (jag citerar. "Hunk" låter i mina öron som 1) en missuppfattning av Hulken, en gigantisk, grön och svettig man. Alternativt 2) någon som är obotligt dum och som inte kan formulera riktiga meningar själv) män.

Det här är också sexism. Televisionskanalen är verkligen riktad till kvinnor! Rosa bakgrund och ett kollage av minst 10st män, vars gemensamma nämnare är att de alla varit på "Hunkigaste männen i världen top 100"-listor vid ett eller flera tillfällen i sina liv. Skräpkultur, hälsar kulturtanten Sophia.

Varför ska TV3 göra det så plågsamt tydligt vilken deras målgrupp är? När ska vi få en könsneutral television?
(Och tro mig, jag hade reagerat lika tydligt om det var en televisionskanal som riktade sig endast till män.)

Är det inte sådant här som segregerar samhället? Specialbehandling. Varför kan vi inte bara se alla våra medmänniskor för det de är - människor. Spelar väl ingen som helst roll om det är en kvinna eller man, spelar väl ännu mindre roll vilket land personen i fråga är ifrån.
Så länge alla har samma avsikter och samma metoder, är vi väl alla lika?

Hade jag haft en pekpinne hade jag smällt TV3 över fingrarna, hälsar den lilla konservativa kulturtanten i mig.

Den sextonåriga kulturtanten Sophia.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0