Calexico (The news about (...))

Jag älskar Dig (och Du är någon annan. Precis definition är utesluten, för ingen vet vem Du är. Förutom jag).
Så själviskt av mig att vilja ha dig. Jag vill att du ska sitta bredvid mig i buren, men för att göra det måste du släppa taget om din värld.
Jag förstår att mina krav är omöjliga. Just därför bär jag alltid pansarbeklädda kläder.

De säger att vi är vackra tillsammans, vi är från en annan värld, du och jag! Det sägs att vi skulle kunna riva murar. Men rykterna spreds av mig, och likt kolfragment spreds de för vinden och ut i oändligheten. Precis som mina lögnaktiga rykten smutsar de ner allt som de klibbar sig fast vid.
De smutsar ner en icke-tänkt sanning.

Jag vill flyga iväg med dig. Fysisk kontakt är underskattat, och jag vill att du ska se hela mig.
Jag har så mycket jag måste berätta om! Som att jag älskar dig, till exempel.

Du är inte jag, men på ett sätt är vi ändå samma. För medan du känner ingenting, känner jag dig. Och vice versa.
Du är inte luften i mina lungor, den obarmhärtiga, utan du är kapilärerna som motiverar varje andetag.


Jag har inga bilder på dig som inte dateras till för två år sedan. Och jag vill gärna glömma den tiden, det var för många som dog då. Det naturliga urvalet, och vi klarade det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0