Adonis

Att se en människa få substans inför dina ögon är en väldig känsla. När änlgakörer som sjunger och himlen bryts upp känns som avundsjuka och spetälska i jämförelse, vet du att döden och meningslösheten är nära, för aldrig mer kommer du känna såhär igen.
 Vi möttes, och det varade i ett flertal sekunder. Du märkte det också, det måste du gjort.

Bekräftas jag inte, dör jag.
Om ingen bekräftar min existens, vem är jag då att andas? Men vi möttes, och du gav mig ännu några veckor att leva. Du bekräftade att jag stod där, på en skolgård någonstans där jag inte trodde att jag hörde hemma.
Jag stod där den sjuttonde mars tvåtusennio, och det kan du intyga.

Jag fanns, jag finns, och jag kommer finnas.

24/3 kl 18:00 - PREMIÄR
25/3 kl 18:00
26/3 kl 17:30
27/3 kl 19:00
30/3 kl 17:00
31/3 kl 20:00 - SISTA FÖRESTÄLLNINGEN

Kom gärna och se. Det är ES1a's (2008-2009) debut på Södra Latin i föreställningen "Var är Louie?".
Första akten kommer bli minnesvärd. Sen kan ni gå om ni så behagar.

ADONIS

Gender: Masculine

Usage: Greek Mythology

Other Scripts: Αδωνις (Ancient Greek)

Pronounced: ə-DAH-nəs (English), ə-DO-nəs (English) 

From the Semitic Adonai, which means "lord". In Greek myth Adonis was a handsome young shepherd killed while hunting a wild boar. The anemone flower is said to have sprung from his blood. Because he was loved by Aphrodite, Zeus allowed him to be restored to life for part of each year. The Greeks borrowed this character from various Semitic traditions, hence the Semitic origins of the name


Kommentarer
Postat av: Anonym

För en gångs skull förstår jag inte ditt inlägg, och jag kan inte sluta älta det. Vem är texten över bilden riktad till? Och föresten, du är så vacker att det sticker i mina ögon. Sluta aldrig vara den du är, för du lyser även om du bara bär svart. Biz.

2009-03-18 @ 19:44:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0