Magpumpning, pappa betalar-ideologin och stålsnus. Dom tre budorden Moses missade.

Kära bloggläsare, jag förstår om ni är irriterade på mig. Besvikna på att jag inte skrivit sen i... Tisdags? Jag hoppas att ni kan finna i era hjärtan att förlåta mig, verkligen.

Vad har jag gjort då?

1. Jag har fått räls. I munnen, alltså. Känns lite som stålsnus, om något sådant skulle existera. Väldigt obehagligt att få det så här sent i livet (DÖD ÅT FOLKTANDVÅRDEN!), but i like it. Jag är inte så mkt för blingbling som mina medmänniskor är, mest för att jag inte har råd med sådant. Men titta, nu har jag blingbling för 29 000kr - och det är inte ens jag som betalar! Det är staten!

Så lyd mitt råd: IFRÅGASÄTT INTE SYSTEMET. UTNYTTJA DET.

2. Jag har, tillsammans med resten av Sveriges halvt alkoholiserade ungdomar, firat Valborg. Och med ordet "fira" menar jag att jag magpumpade två tjejer på plats, eftersom ambulansen inte kunde komma på 40minuter, jag trillade ner i 6 olika diken, och jag hittade gräsfläckar i min säng morgonen efter. Trots att jag sov naken.

3. Jag har tappat tron på mänskligheten. (S= jag, L= min kompis, och F= fanskapet till fjortis som min kompis hade dragit med sig ut, men vars namn jag aldrig lär mig.)

[L och F tar upp ett paket Camel, och med darrande fingrar tar dom varsin cigg, tänder, och drar utdragna munbloss]

S: Oj, L, det trodde jag inte om dig! Haha!
[L tittar på mig som om jag är dum i huvudet för att jag inte röker]
L: Vadå? Röker inte du?
S: Nej, jag har slutat, det är inte värt 100kr i veckan.
F: Vadå, kan inte din pappa betala?
[Mitt huvud sprängs, och jag bestämmer mig för att tillbringa resten av mitt liv med att avliva fjortisar, genom nikotin-överdoser]
S: Ursäkta? Dessutom kan jag dö av det. Rökning får blodet att koagulera i venerna och artärerna.
L [avbryter]: Du, jag bryr mig verkligen inte!
S: Jah, säg det till mig igen när du är 30år och har rynkor runt munnen!
L: Men gumman, du kommer fortfarande vara min kompis då!
S [ökar takten för att gå ifrån dom]: Va?!

Så, nu har jag fått det ur systemet.

Er tur att berätta: Vad har ni haft för er?


Kommentarer
Postat av: Lollo

L=Lotta?!

2008-05-04 @ 16:00:40
URL: http://lifeoflowlow.blogg.se
Postat av: Sophia Magasanik

Ja, L är Lotta. Så, nu vet hela världen det:)

2008-05-05 @ 20:35:06
URL: http://byebyebirdie.blogg.se
Postat av: Anonym

F= fanny, right? hahahahahahaha

2008-09-03 @ 22:36:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0